- Vi godtar bara annonser om miljöbilar och miljöanpassade produkter. En del annonsörer blev väldigt förvånade när de inte var välkomna hos oss, men de allra flesta är positiva till våra miljökrav – det blir en slags miljöstämpel att man får annonsera hos oss, säger Martin Prieto, ansvarig för Gröna Bilisters marknadsarbete.
Det är tredje gången Gröna Bilister har bilaga till Svenska Dagbladet, med fokus på Miljöbästa Bil-utmärkelsen, men också åtskillig annan information om miljöbilsboomen. Bilagan är tjockare än någonsin, och det har varit lättare än tidigare att få annonsörer.
- Miljöbilsboomen skjuter mer fart för varje vecka som går, och Gröna Bilister har blivit en självklar aktör att vända sig till om man vill ha opartisk, aktuell och lättförståelig information om miljöbilar, bränslen och förmåner. För två år sen var det en enorm utmaning att få till en bilaga, nu har vi fått tacka nej till annonsörer av platsbrist trots att vi höjt miljöribban för att få vara med, säger Martin Prieto.
För Gröna Bilister är Svenska Dagbladet en naturlig samarbetspartner, eftersom tidningen har en stor del av upplagan i Stockholm där miljöbilsboomen har ännu större styrka än i landet som helhet. Svenska Dagbladets motorjournalist Anders Hultman ingår också i juryn för ”Miljöbästa Bil – Juryns val”. Bilagan når Svenska Dagbladets alla läsare i Storstockholm, totalt cirka 320 000. Därutöver når bilagan Gröna Bilisters medlemmar, beslutsfattare inom miljö och trafik, samt deltagare på miljöbilsseminarier under sommaren och hösten. Bilagan kan också beställas av kommuner och andra aktörer.
För ytterligare information: Kontakta Martin Prieto, 0702-132 055.